Czy kiedykolwiek miałeś jakieś zdanie lub kliszę, która właśnie się na ciebie uwzięła? Wiesz, takie powiedzenia, jak: "To jest to, co jest", "Tylko czas pokaże", czy "Każda chmura ma srebrną podszewkę"?
Dla mnie jest to niesławne "Ciesz się podróżą". Z jakiegoś powodu, kiedy tylko słyszę ten mały samorodek tak zwanej mądrości, moje wnętrze zdaje się przewracać oczami. Nie chcę cieszyć się podróżą. Po prostu chcę się tam dostać!
Jako naturalny planista i realizator widzę początek projektu, jego zakończenie i w większości przypadków jestem całkiem dobry w odwzorowywaniu wszystkich kroków pomiędzy nimi, aby się tam dostać.
Ale to jest to.
W pewnym momencie zacząłem utożsamiać sukces z "dotarciem do celu", gdziekolwiek "tam" się znajdzie. Myślałem, że gdy projekt zostanie ukończony, cel zostanie osiągnięty, lub nowy produkt zostanie wprowadzony na rynek, wtedy mogę umieścić duży znaczek wyboru w polu sukcesu.
Widzisz, wielu z nas ma tendencję do myślenia, że sukces jest jakimś punktem dojścia i jako taki stale mierzy rzeczy według tego, jak są skończone. Ale ile rzeczy w życiu lub w Twojej firmie poligraficznej faktycznie pozostaje skończonych? Prawie wszystko jest w jakiś sposób cykliczne. To prowadzi mnie do tego, że z niechęcią przyznaję, iż za tą całą sprawą "ciesz się podróżą" kryje się jedna naprawdę potężna koncepcja:
Wszystko jest w okresie przejściowym.
Kiedy już to rozpoznasz i zaczniesz stosować przejściowe podejście, otworzy to przed Tobą i Twoją firmą drogę do prawdziwego rozwoju. Pozwólcie mi wyjaśnić.
3 SPOSOBY MYŚLENIA W OKRESIE PRZEJŚCIOWYM POMOGĄ ROZWINĄĆ TWOJĄ FIRMĘ POLIGRAFICZNĄ
1. TWOJA FIRMA NIGDY NIE BĘDZIE SIĘ STĘCHLIZNAŁA.
Jako matka trójki nastolatków, jedną z najbardziej pocieszających rzeczy, jakie kiedykolwiek powiedziano mi o moich dzieciach było: "Pamiętaj, Rachel, jeszcze nie skończyli."
Oh, co za wolność!
Jakikolwiek problem czy walka, z którą mieliśmy do czynienia tego dnia, nie definiowała mojego dziecka. To był po prostu jeden przejściowy krok, jeden kawałek w ich życiowej układance.
W ten sam sposób, nie ma jednej instancji (dobrej czy złej), która definiowałaby Twoją drukarnię jako całość. Zawsze będziesz dążyć do ruchomego celu, i to jest w porządku. Tak naprawdę, obejmij go!
Kiedy rzeczy są postrzegane jako kompletne, psychicznie sprawdzasz je i nie masz tendencji do cofania się. To pozostawia rzeczy, takie jak Twoja strona internetowa, direct mail lub social media marketing, i inne istotne aspekty Twojej firmy, które stają się nieaktualne pod Twoim radarem.
Czy są rzeczy w Twojej branży poligraficznej, które zostały psychicznie zaznaczone zrobione lata temu, że trzeba wrócić? Z płynnym, przejściowym umysłem, skoncentrujesz swoje wysiłki na usprawnieniu procesu, a nie na linii mety, prowadząc do ciągłego doskonalenia, za które Twoi klienci będą Ci wdzięczni.
2. WSZYSTKIE WASZE PROBLEMY ZNIKNŠ.
Znasz te wszystkie brzydkie, małe (lub duże) rzeczy, które przeszkadzają ci w osiągnięciu sukcesu? Znasz te, które: pracownik odchodzi z pracy, prasa się rozbija, twój dach przecieka, albo pandemia zamyka świat.
Teraz wyobraź sobie, jak wyglądałby świat bez tych wszystkich problemów... gdyby po prostu zniknęły.
Czytając to, pewnie myślisz, że to jest ta część wpisu na blogu, w której sprzedaję jakiś mistyczny produkt, a ty kucykujesz informacje o swojej karcie kredytowej. Ale nie przejmuj się - nie ma tu nic do sprzedawania poza pewnymi pomysłami.
Kiedy zaczynasz myśleć przejściowo, przestajesz widzieć wszystkie te "problemy" jako blokady dróg, a zamiast tego zaczynasz widzieć je jako to, czym są: ścieżkami. Innymi słowy, problemy to po prostu problemy, które kierują nas od jednego kroku do drugiego i potrząsają nami trochę, by robić rzeczy inaczej.
Briana West, autorka 101 esejów, które zmienią drogę, którą myślisz, mówi to w ten sposób,
Po prostu, natknięcie się na "problem" zmusza cię do podjęcia działań w celu jego rozwiązania. To działanie nieuchronnie doprowadzi cię do tego, że będziesz myśleć inaczej, zachowywać się inaczej i wybierać inaczej. Problem" staje się dla ciebie katalizatorem do urzeczywistnienia życia, którego zawsze chciałeś. Spycha cię z twojej strefy komfortu, to wszystko.
Więc, ty tam. Utknąłeś w tym, co zawsze robiłeś? Czy jesteś sfrustrowany, że te ciągłe "problemy" przerywają twoją kolej do sukcesu? Myślenie przejściowe pozwala ci postrzegać problemy jako zwykłe ścieżki. To uwalnia cię od tego linearnego, jednokierunkowego myślenia i otwiera cię na zanurzenie palca w wodzie, która leży tuż za twoją strefą komfortu.
3. PRZESTAJESZ SIĘ PODDAWAĆ ZBYT SZYBKO.
W pewnym sensie, jestem rzadkim ptakiem. Nie tylko pracuję w pełnym wymiarze godzin jako dyrektor ds. marketingu w firmie Marketing Ideas For Printers, ale także w szkole domowej (z wyboru, nie przez COVIDa) w 9. i 11. klasie.
To oznacza, że dar, który nadal daje w moim domu jest wina! Jest to ciągłe napięcie "czy robię wystarczająco dużo?" zarówno dla moich dzieci jak i dla was wszystkich, że pomagam sprzedawać więcej druku. Wiem, że nie jestem osamotniony w tym pytaniu "czy robię wystarczająco dużo" i że każdy od czasu do czasu ma tę myśl.
W pewnym momencie po drodze wpadliśmy na ten pomysł, że każda myśl, każdy ruch czy decyzja, którą podejmujemy, powinna być napędzana pasją. Choć teoretycznie jesteśmy dobrzy, w końcu paraliżuje nas strach, że nie uda się nam osiągnąć sukcesu, ponieważ nie robimy wystarczająco dużo.
Kiedy to się dzieje, większość ludzi idzie na jeden z dwóch sposobów:
- Nie robią nic.
- Robią wszystko.
Żaden z nich nie jest dobrym rozwiązaniem. "Nic" nigdzie cię nie zaprowadzi, a "wszystko" zmusi cię do przesady, skupienia się na niewłaściwych rzeczach i doprowadzi do wypalenia.
Myślenie przejściowe pozwala skupić się na następnym słusznym wyborze, kolejnym słusznym kroku. Pomaga rozpoznać, że Twój sukces nie jest jednym wielkim skokiem od stworzenia Twojej strony internetowej do nagłego, przytłaczającego sukcesu. Jest to raczej seria małych wyborów, zadań i postępów, które pewnego dnia ludzie zauważą i pomyślą, że jesteś geniuszem.
Więc, te wszystkie małe kroki, które teraz robisz...
- Wdrożenie wyceny na stronie internetowej
- Wysyłanie miesięcznej korespondencji bezpośredniej
- Codzienne publikowanie na swoich kanałach mediów społecznościowych
- Tworzenie stron internetowych Private Label
- Oferowanie narzędzi do projektowania online dla nabywców drukarek
Wszystkie te rzeczy pomogą ci w końcu osiągnąć status geniusza, nawet jeśli teraz możesz mieć ochotę na pocenie się i pracę.